Odpowiedzi

2009-11-23T13:16:56+01:00
L=2a+2b
L=2*30cm+2*20cm=100cm
4L=400cm
L kwadratu=4*15cm=60cm
4L/L kwadratu=6,67=6
Można obszyć 6 serwetek
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T13:21:05+01:00
Obw prostokąta= 30*2 + 2*20=100cm

4*100=400cm- koronka potrzebna na obszycie 4 serwetek w kształcie prostokąta

Obw kwadratu= 15*4= 60
400:60=6,7

Odp. Ta samą liczbą koronki można obszyć 6 serwetek w kształcie kwadratu
2009-11-23T13:21:33+01:00
4× (2×30cm+2×20cm) = 4× (60cm+40cm)= 4×100cm= 400cm

4×15= 60cm

400cm ÷ 60cm = 6,(6)

Spr. 60 cm ×6 = 360 cm

Tą samą ilością koronki można obszyć 6 serwetek w kształcie kwadratu o boku długości 15 cm.