Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T13:47:11+01:00
-strategia typu I (K) - niewiele potomstwa, opieka nad potomstwem. Ludzie cywilizowani. Wydajemy mało potomstwa, ale dbamy o nie i opiekujemy się nim bardzo długo. Niektóre zwierzęta- lwy, małpy
-strategia typu II (R) - duża liczba potomstwa, małe szanse przeżycia pojedynczego osobnika. To charakterystyczne dla roślin. Wydają mnóstwo nasion a tylko część z nich wyrasta.
4 2 4
2009-11-23T13:53:34+01:00

Rozmnażanie płciowe (rozmnażanie generatywne) występuje powszechnie u roślin i zwierząt, rozmnażanie bezpłciowe spotykane jest tylko u zwierząt niższych, częste natomiast wśród roślin jako tzw. rozmnażanie wegetatywne. Może odbywać się przez podział komórki (u roślin jednokomórkowych) lub przez różnego rodzaju zarodniki (u glonów, grzybów), rozmnóżki, rozłogi, kłącza, bulwy, cebule.

2 5 2
2009-11-23T14:07:42+01:00
Strategia typu 1 - nie wiele potomstwa, długotrwała opieka nad potomstwem
strategia typu 2 - Duża liczba potomstwa bardzo małe szanse na przeżycie pojedyńczego osobnika to bardziej pasuje do roślin ponieważ one dużo wytwarzają nasion
1 1 1