Podziel wymienione poniżej formy polodowcowe na dwie grupy.

równina sandrowa, wzgórza moreny czołowej, pradolina, powierzchnia moreny dennej, rynna polodowcowa


formy powstałe w wyniku działalności lądolodu.........................

formy powstałe w wyniku działalności wód polodowcowych.................



Pomóżcie prosze

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T14:05:40+01:00
Lądolód - wzgórza moreny czołowej, powierzchnia moreny dennej
wody fluwioglacjalne(polodowcowe) - równiny sandrowe, paradoliny, rynna polodowcowa
4 4 4
2009-11-23T14:07:19+01:00
Działalnośc lądolodu:
- Wzguża moreny czołowej
- morena denna
Wody lodowcowe;
- pradolina;
- równina sandrowa
rynna to podłużne załglębienie pod lądolodem i jeśli wypełniła sie wodami polodocowymi to jest to jezioro rynnowe które powstało dzięki wodom polodowcowym:)
4 3 4