Zapytał raz tyran Syrakuz greckiego medrca:
-Zacny Pitagorasie ty muz ulubieńcze,
Ilu też uczniów muzom
W twym domu sie chowa?
-Powiem ci,Polikratesie:połowa
Wynieosłą matematyke ćwiczy umysł młody,
Czwarta cześć pragnie wniknąć w tajniki przyrody,czesc szósta uczy sie milczec.Dodaj trzy kobiety
Tylu ja uczniów wiode do laurowej mety

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T14:47:50+01:00
Połowa to 1/2
czwarta częsc to 1/4
szósta czesc to 1/6
+ 3 kobiety ma wyniesc 100% czyli
1/2=6/12
1/4=3/12
1/6=2/12
dodajemy i wychodzi nam 11/12 + 3 =100%
czyli 1/12 =3
3*12=36
czyli 36=100%
czyli Pitagoras wiedzie do laurowej mety 36 uczniów ;D
5 4 5
2009-11-23T15:11:10+01:00
1/2 x + 1/4x + 1/6 x + 3 = 6/ 12 x + 3/12 x + 2/12 x + 3 = 11/12x +3
5 2 5
2009-11-23T17:01:14+01:00
1/2+1/4+1/6=6/12+3/12+2/12=11/12

1-(11/12)=3 (te "trzy kobiety" to różnica całości od sumy

pozostałych uczniów) a wiec :
1/12=3

jeśli 1/12 wynosi 3 a cześci jest 12 to 12*3=36.

odp. 36 uczniów wiódł do laurowej mety.
5 2 5