Odpowiedzi

2009-11-23T14:34:10+01:00
Tak. dajmy na to że ;
100% - 100 zł.
110%- 110 zł.
100% - znowu 100 zł.
albo inaczej ;
100%+ 10% = 110%
110 - 10% = 100%
1 1 1
2009-11-23T14:34:07+01:00
Nie. Można to udowodnic na przykładzie :
110%=1.1 90%=0.9
100*1.1=110 <- podwyżamy cene o 10%
110*0.9=99 <- obniżamy cene o 10%

Jak widac cena została zmieniona.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T14:36:14+01:00
Jeżeli cene poczatkową towaru oznaczysz przez x ,to po podniesieniu jej o 10% będzioe ona wynosiła :x+10% x=x+0,1x=1,1x,jeśli ją teraz obniżysz o 10% ,to obiżysz o 10% ,ale od ceny 1,1x,czyli 1,1x-10% z 1,1x=1,1x-0,1×1,1x=1,1x-0,11x=0,99x,czyli jak widzisz ceny te nie będą równe
1 5 1