Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T14:43:21+01:00
MNa2Si03= 2*23 + 28 + 3*16=122(u)
mNa4SiO4=4*23 + 28 +4*16=184(u)
m%Na2Si03= 28/122*100%=ok.23% krzemu
m%Na4SiO4= 28/184*100%=ok. 15%

Odp. Więcej krzemu jest w Na2SiO3.
1 5 1
2009-11-23T14:46:06+01:00
1

Na₂SiO₃=2*23+28+3*16=122[u]
28/122*100%=22,95%

2
Na₄SiO₄=4*23+28+4*16=184[u]
28/184*100%=15,21%
Odp.Większą zawartość procentową krzemu ma ten pierwszy krzemian
2009-11-23T15:06:43+01:00
W Na2Sio3
wyniosi 22,95%

w Na4SiO4
wynosi 15,22%