Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-23T14:54:24+01:00
Napisze Ci to w punktach bedzie Ci łatwiej.
1 Zaplanowanie przebiegu akcji
2 Dokonanie rozpoznania w celu prezycyjnego zaplanowana akcji
3 Rozpoczecie akcji
4 Zgromadzenie sie uczestnikow akcji i zajecie ustalonych pozycji
5 Sygnał łacznika o nadjezdzajacej karetce
6 Nieoczekiwanie pojawienia sie niemieckiego żandarma
7 Nieplanowana strzelanina ostrzezeniem dla kierowcy wiezniarki
8 Zmiana trasy i początek akcji
9 Obrzucenie samochodu butelkami z benzyna
10 opuszczenie szoferki przez dwoch gestapowców
11 zastrzelenie ss-manu
12 wymienianie ognia
13 wyskok Zośki i jego towarzyszy
14 Zranienie kula Niemca
15 Otwarcie wiezniarki
16 Wybiegniecie wiezniow
17 Wydostanie sie połprzytomnego Rudego
18 Radosc przyjaciol Rudego
19 Postrzelenie Alka przez Niemca
20 Dotarcie pod dom Alka
21 Rozpetanie strzelaniny
22 Wybuch granatu rzuconego przez Alka
23 Poscig przez niemcka ciezarowke
24 Rzucenie granatu uciekinierow pod uciekajacy samochod

TO NIE JEST Z INTERNETU !!
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T14:57:08+01:00
Celem tej walki było uwolnienie Jana Bytara. Grupa mająca za zadanie opanowanie więźniaki, która przewoziłą między innym Rudego była w stanie gotowości. Kadłubek dał znać o zbliżającym się pojeździe. Dowódcą był Orsza, to on wydał komendę, by rozpocząć akcję. Gdy pojawiła się karetka, plany z obiciem więźnia uległy, gdyż na horyzoncie pojawił się niemiecki policjant. Chciał on przeszkodzić harcerzom w zrealizowaniu misji. Więźniarka zostaje obrzucona butelkami z benzyną. Następnie była strzelanina, którą cudem zwyciężają Polacy. Po otwarciu samochodu wyszło pełno ludzi, na samym końcu wynieśli Rudego. Wszyscy bardzo się ucieszyli na jego widok. Dopiero teraz mogli mieć pewność, że on żyje.
Akcja pod Arsenałem powiodła się i jej cel został osiągnięty -
Rudy został uwolniony z rąk gestapowców. No niestety, Janowi nie udało się przeżyć, zmarł na skutek odniesionych ran. Alek również nie uszedł życiem tej akcji.Został śmiertelnie dźgnięty w brzuch.

Pozdrawiam