Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T15:02:51+01:00
1. Bezwładnośc jest to cech ciała polegająca na tym, że ciało dązy do zachowania stanu spoczynku lub stanu ruchu jednostajnego prostoliniowego.

2. Przykłady bezwładności:
a) pasażer znajdujący się w ruszjącym autobusie jest odrzucony do tyłu, ponieważ nadal chce pozostać w spoczynku;
b) pasażer w hamującym autobusie "leci do przodu" bo nadal chce poruszać się ruchem jednostajnym prostoliniowym;
c) na zakręcie przedmioty przemieszczaja sie na zewnątrz zakrętu, bo nadal chcą poruszać się po linii prostej.
2 5 2
2009-11-23T15:05:11+01:00
Bezwładność jest to cecha ciała polegająca na tym, że ciało dązy do zachowania stanu spoczynku lub stanu ruchu jednostajnego prostoliniowego.
Przykłady bezwładności:
a) pasażer znajdujący się w ruszającym autobusie jest odrzucony do tyłu, ponieważ nadal chce pozostać w spoczynku;
b) pasażer w hamującym autobusie "leci do przodu" bo nadal chce poruszać się ruchem jednostajnym prostoliniowym;
c) na zakręcie przedmioty przemieszczają się na zewnątrz zakrętu, bo nadal chcą poruszać się po linii prostej.
Masa jest miarą bezwładności ciała. Im większa masa, tym trudniej wprawić je w ruch oraz trudniej zatrzymać.
1 5 1
2009-11-23T15:18:45+01:00
Bezwładność jest to cecha ciała polegająca na tym, że ciało dąży do zachowania stanu spoczynku lub stanu ruchu jednostajnego prostoliniowego.
1 5 1