Hej!!!
Mam zadane 3 zadania z ułamków i mysle ,że mi w nich pomożecie.
Zadanie.1.
W fabryce ołówków kontrola jakości ustaliła ,że przeciętnie 3/200(trzy dwieście) wyprodukowanych ołówków nie spełnia norm jakości.Ile wybrakowanych ołówków można spodziewac się wśród 1600 ołówków z tej fabryki?


Zadanie.2.
W sadzie pana Pieniążkowskiego są jabłonie , grusze i śliwy - razem 460 drzew.Jabłonie stanowią 3/4(trzy czwarte) wszystkich drzew , a 1/5(jedną piątą) stanowią grusze. Ile śliw rosnie w tym sadzie?


Zadanie.3.
Harcerze odbyli trzydniową wycieczkę. Trasa liczyła 60 km długości. Pirwszego dnia harcerze przeszli 2/5(dwie piąte) trasy , a drugiego 2/3(dwie trzecie) pozostałej trasy.Ile kilometrów przeszli trzeciego dnia?




Te np.: 3/4 to ułamki jakby coś , a w nawiasach napisałam jak to się czyta abyście wiedzieli o co chodzi...



Daje 25 punktów!!!

Potrzebuje to na dziś !!!

2

Odpowiedzi

2009-11-23T15:17:58+01:00
Zadanie 1
1600:200=8×3=24

zadanie 2
jabłonie- 345
grusze- 92
śliwy- 23

zadanie 3
1 dnia 24km
2 dnia 24km
3 dnia 60-48=12km
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T15:24:34+01:00
Zadanie1

Dane:
3/200 - nie spełnia norm
1600 - ilość ołówków

Rozszerzamy:
3/200 to inaczej 24/1600

Odp 24 spośród 1600 ołówków nie spełnia norm jakości

Zadanie 2

460 - wszystkie drzewa
¾ - Jabłonie=245
⅕ - grusze=92

460/4*3=115*3=345
460/5=92
460-345+92= 23

Odp W tym sadzie rośnie 23 śliwy

Zadanie 3

60 km - całość trasy
⅖ - pierwszy dzień
⅔ pozostałej trasy - drugi dzień

60/5=12
2*12=24
60-24=36
36/3=12
12*2=24
36-24=12

Pozostało 12 km do przejscia
2 4 2