Na jutro [ 24 Listopad - Pilne !!!

Przekształć mowę zależną na niezależną

- Mama powiedziała żebym się pospieszył bo się spóźnię.
- Dyrektor powiedział, że bez pomocy klas 2 akcja się nie powiedzie.
- Wychowawca poinformował rodziców o zbliżającym się zebraniu semestralnym.

Przekształć mowę niezależną na zależną

-Ewa powiedziała: "pamiętam zeszłoroczny bal karnawałowy. Mieliśmy niespodziewanych gości".
- Wychowawca powiedział, przychodźcie jutro na lekcje.
- Sprzedawca krzyknął łapać złodzieja.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T15:14:58+01:00
Przekształć mowę zależną na niezależną

- Mama powiedziała żebym się pospieszył bo się spóźnię.
Mama powiedziała : ,, Pośpiesz się,bo inaczej się spóźnisz"

- Dyrektor powiedział, że bez pomocy klas 2 akcja się nie powiedzie.
"Bez pomocy klas 2 akcja sie nie odbedzie " - powiedział dyrektor

- Wychowawca poinformował rodziców o zbliżającym się zebraniu semestralnym.
Wychowawca poinformował rodziców : ,, Zbliża się zebranie semestralne."

Przekształć mowę niezależną na zależną

-Ewa powiedziała: "pamiętam zeszłoroczny bal karnawałowy. Mieliśmy niespodziewanych gości".
Ewa powiedziała,że pamięta zeszłoroczny bal karnawałowy, ponieważ mieli niespodziewanych gości.

- Wychowawca powiedział, przychodźcie jutro na lekcje.
Wychowawca powiedział,żeby przyjsć jutro na lekcje

- Sprzedawca krzyknął łapać złodzieja.
Sprzdwaca krzyknął żeby ktoś złapał złodzieja


2009-11-23T15:15:06+01:00
- Mama powiedziała: "pośpiesz się bo się spóźnisz".
- Dyrektor powiedział: "bez pomocy klas 2 akcja się nie powiedzie.
- Wychowawca informował: "rodzice zbliża się zebranie semestralne



-Ewa powiedziała, że pamięta zeszłoroczny bal karnawałowy i, że mieliśmy niespodziewanych gości
- Wychowawca powiedział, żebyśmy przyszli jutro na lekcje.
- Sprzedawca krzyknął, żeby ktoś złapał złodzieja.
1 5 1