Które z wymienionych właściwości ciał dotyczą gazów?
a) mają określony kształt
b) można je sprężyć
c) trudno zmienić ich objętość
d) można j rozprężyć
e) zajmują całą dostępną objętość
f) są kruche
g) przyjmują kształt naczynia w którym się znajdują

Wpisz brakujące wyrazy:
a) Gdy prędkość cząsteczek mała i odległości małe,to wiadomo na wszystkim,że to ciało.....................
b) Gdy odległość więszą i cząsteczka tak się wlecze,to zaraz rozpoznamy,że te ciało to......................
c) A gdy odległość duża i cząsteczki pędzą na czas,wszyscy pewnie już zgadli.To ciało to..................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T15:24:06+01:00
G) przyjmują kształt naczynia w którym się znajdują
e) zajmują całą dostępną objętość
b) można je sprężyć
d) można j rozprężyć

2. a)
Gdy prędkość cząsteczek mała i odległości małe,to wiadomo na wszystkim,że to ciało stałe.
b)
Gdy odległość większa i cząsteczka tak się wlecze,to zaraz rozpoznamy,że te ciało to ciecze.
c)
A gdy odległość duża i cząsteczki pędzą na czas,wszyscy pewnie już zgadli.To ciało to gaz.

Proszę bardzo :)
39 4 39
2009-11-23T15:38:24+01:00
B,d,e,g

a)stałe
b)ciecz
c)gaz
17 3 17