MARYSIA MIAŁA W SKARBONCE 128zl.Przez kolejne dni wybiarała po 3\4(to jest ułamek) kwoty,ktora była w skarbonce.ile pieniedzy pozostało w skarbonce 4 dnia? podpowiem za ma wyjsc 2 zl bo z tylu podrecznika mam odpowiedzi ale niestety sam wynik a i potrzebne na jutro

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T15:23:43+01:00
1 dzień - 128 zł
2 dzień - 32 zł
3 dzień - 8 zł
4 dzień - 2 zł
2009-11-23T15:24:23+01:00
3\4 zamieniamy na 0.75 łatwiej jest liczyc :)

128*0.75=96
128-96=32
32*0.75=24
32-24=8
8*0.75=6
8-6=2

odp. Marysi 4 dnia zostało 2 zł w skarbonce.
2009-11-23T15:27:35+01:00

128-100%
x-75%

x= 128*75/100=96
128-96=32

32-100%
x-75%

x=32*75/100=24

32-24=8

8-100%
x-75%

x=8*75/100=6

8-6=2

Odp. W skarbonce zostało 2 zł