Odpowiedzi

2009-11-23T15:25:00+01:00
Miałam z tego kartkówke demokracja Ateńska a współczesna różni się tym że teraz mogą głosować ludzie ktuzi ukończyli 18 lat ktuzi mają obywatelstwo polskie mogą głosować też kobiety
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T15:36:31+01:00
Podstawową różnicą jest to, że demokracja ateńska była demokracją bezpośrednią, a dzisiejsza jest pośrednią. My wybieramy swoich przedstawicieli, którzy po wyborach samodzielnie podejmują decyzje polityczne.W antycznych Atenach albo sam lud glosował nad konkretnym zagadnieniem albo wybierano przedstawicieli zobligowanych do głosowania w konkretny sposób.
10 4 10