Odpowiedzi

2009-11-23T15:26:21+01:00
Dzięcioły duże wczesną wiosną - od marca do kwietnia - dziurkują ("obrączkują") korę drzew (głównie sosny, również brzozy, olsze, wiązy), wypijając wyciekający sok. Zjadają również owady, przylatujące do soku. Pijąc sok, wzbogacają swoją dietę w witaminy, białko i sole mineralne. Zwykle "obrączkują" drzewo, dziurawiąc je dookoła. Dziurki mają średnicę 3-8 mm, położone są od siebie w odległości 3-4, 5 cm. Takie drzewa mogą być wykorzystywane przez wiele lat. Na jednym z wiązów doliczono się ponad 400 dziurek zrobionych przez dzięcioły
obecność martwych drzew sprzyja zasiedlaniu lasu przez dziuplaki. Dlaczego? Bo w takim drewnie jest mnóstwo gatunków owadów, skąposzczetów, wijów, pająków, ślimaków, którymi odżywiają się te ptaki. I tak np. dzięcioł trójpalczasty 90% pokarmu zdobywa na martwych i zamierających drzewach (głównie świerkach).sikora w jednym dniu może zjeść tyle owadów, ile sama waży, czyli od 15-22 g ;
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T15:28:16+01:00
DZIĘCIOŁY
niektóre gatunki dziurawią gatunki bogatych w soki drzew, które wabią i unieruchamiają owady następnie zjadane przez ptaka.
pożywienie stanowią owady uzupełniane pokarmem roślinnym
niektóre gatunki wsuwają szyszkę bądź orzech między gałęzie lub w szczelinę kory w upatrzonym przez siebie miejscu i następnie rozbijają je. Takie miejsce nazywane jest kuźnią.

SIKORKI
Gniazdują z dala od osiedli ludzkich
zjadaja rozne szkodniki