Zad 1.
Wyjaśnij dlaczego włókna żarowek wykonuje się z wolframu.

Zad 2.
Ustal zakres temparatur ktore można mierzyć termometrem rtęciowym tzn. zakres temperatur, w których rtęć jest w stanie ciężkim.

Zad 3.
Wyjaśnij, dleczego lustro w łaziece "zaparowuje", gdy bierzemy gorącą kąpiel.

Zad 4.
Oblicz gęstość substancji o masie 1200g zajmującej obietosć 600cm2.

Zad 5.
Ile wynosi ciśnienie jakie wywiera ciśnienie jakie wywiera siła o wartosci 20N na powieszchnię 20cm. Wynik podaj w Paskalach.

2

Odpowiedzi

2009-11-23T15:27:55+01:00
4. :)
g = m/v
1200/600
g = 2g/cm3

4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T15:28:16+01:00
1) Wolfram ma dużą temperaturę topienia i nie przepala się

2) temperatura topnienia: -38, 7 stopni Celsjusza, temp wrzenia: 356,73 stopni CelSjusza.

3)Chłodna powierzchnia lustra wychwytuje gorące cząsteczki pary wodnej, która się skrapla

4 3 4