Odpowiedzi

2009-11-23T15:40:29+01:00
-Cyrk = Miejsce występów, arena, scena
-Wandal = chuligan, oprawca
-Forum = miejsce rozmów,
-Triumf = zwycięstwo
-Prowincja = miejsce należące do kogoś (najczęściej dany obszar)
-Mecenas = hmm.. sędzia ?
-Bazylika = ... świątynia ... ?
-Patron = osoba sprawująca nad kimś lub czymś, ochronę

Do tych dwóch nie jestem pewny ;p
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T15:49:14+01:00
1.Cyrk – dziedzina sztuki widowiskowej.
Cyrk – w antycznym Rzymie budynek, w którym znajdował się hipodrom. Odbywały się tam wyścigi.
2.Wandal - osoba celowo niszcząca czyjąś własność.
3.Forum - to miejsce, gdzie każdy może się wypowiedzieć, wyrazić swoje zdanie na dowolny temat.
4.Triumf - w starożytnym Rzymie najwyższe wyróżnienie, które otrzymywał wódz za swe zwycięstwa na polu walki.
5.Prowincja - w państwach nazwa jednostki administracyjno-terytorialnej.
Prowincje rzymskie - czyli jednostki administracyjne imperium rzymskiego. Były tworzone na podbitych terytoriach.
6.Mecenas - we współczesnej Polsce określenie adwokata i radcy prawnego.
Mecenas sztuki - osoba popierająca rozwój literatury i sztuki, która udziela wsparcia artystom. Opiekun artystów.
7.Bazylika - czyli typ kościoła wielonawowego w architekturze.
8.Patron - symboliczny religijny opiekun kraju, ludzi, itp.
Patron - w starożytnym Rzymie sprawował opiekę nad wyzwolonymi niewolnikami.
2 4 2
2009-11-23T16:13:50+01:00
-Cyrk-miejsce gdzie ludzie mogli sie posmiac0
-Wandal-osoba niszcząca mienie państwowe i wogule
-Forum-miejsce gdzie ludzie mogą sobie porozmawiac
-Triumf-czas po zwuciestwie gdzie kazdy
-Prowincja-miejsce należące do kogoś
-Mecenas-osoba broniaca danej osoby
-Bazylika-czyli typ kościoła wielonawowego w architekturze.
-Patron -symboliczny religijny opiekun kraju, ludzi, szkoły itd.
1 5 1