Proszę pomóżcie!!! ;) w zamian aż 50 punktów
Zadanie polega na tym aby znaleźć liczbę, której:
a) 13% to 18,2 kg to ma być coś takiego: 13%∧ x= 18,2 kg
b) 66⅔ % to 24cm
c) 33 ⅓ % to 18 dm
e) 125% to 2h 30min
f) 175% to 3m 50cm
g) 210%to 3h 30min
h) 1500% to 2kg 75 dag
PROSZE POMÓŻ

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T15:42:32+01:00
No to ta
a) 140
b)21,21
c)54,54
e)120
f)200
g)100
h)18.33
  • Użytkownik Zadane
2009-11-23T15:43:13+01:00
B)100%----x
66 i 2/3 ----24
x=100*24:66 i 2/3=36
c)100%----x
33 i 1/3----18dm
x=100*18:33 i 1/3=54
e)100%-----x
125%-----2h 30min
x=100*2,30:125=2
f)100%----x
175%----350cm
x=100*350:175=200
g)100%----x
210%----3h 50 min
x=100*3,50:210=....
h)100%-----x
1500%---2,75kg
x=100*2,75:1500=...

2009-11-23T15:53:07+01:00
A) 13% to 18,2 kg
13/100x=18,2 /*100/13
x=1820/13
x=140kg

b) 66⅔ % to 24cm
66 2/3/100x=24 (66i 2/3 przez100)
x=100/200/3*24 (100 przez 200 przez3)
x= 100*3/200*24
x=300*24/200
x=7200/200
x=36cm

c) 33 ⅓ % to 18 dm
33 1/3/100x=18 ( 33 i 1/3 przez 100)
x=18*100*3/100 (100 się zredukują
x=54dm

e) 125% to 2h 30min=150min
125/100x=150
x=150*100/125
x=15000/125
x=120min=2h

f) 175% to 3m 50cm=350cm
175/100x=350
x=350*100/175
x=35000/175
x=200cm=2m

g) 210%to 3h 30min=210min
210/100x=210
x=210*100/210 (210 się redukuje)
x=100min

h) 1500% to 2kg 75 dag=275dag
1500/100x=275
x=275*1/15
x=275/15
x=18,3dag

liczę na naj bo napisałam też obliczenia:)