Odpowiedzi

2009-11-23T15:42:35+01:00
Obserwujemy ruch ciała pod wypływem stałej niezrównoważonej siły.


Pod wpływem stałej niezrównoważonej siły ciało porusza się ruchem jednostajnie przyspieszonym prostoliniowym
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T15:50:18+01:00
Do plastikowej butelki mocno przymocować balon. butelkę najpierw włożyć do gorącej wody, a później wystawić za okno.

Obserwacje:
gdy butelka bedzie zanurzona w wodzie balon bedzie rósł natomiast wystawiony za okno bedzie sie kurczył i i zostanie wssany do butelki.

to doswiadczenie pokazuje termiczne rozszerzanie sie gazów. W wyniku ocieplania gazów ich objetość rośnie a gdy gazy schładzamy ich objętość kurczy się.
1 1 1