Odpowiedzi

2009-11-23T15:39:44+01:00
W rozmnażaniu bezpłciowym nie są wytwarzane DNA , a więc nie są przekazywanie genotypy. Organizmy rozmnażające się bezpłciowo o genotypach mało podatnych na mutacje są gorzej przystosowane do zmieniających się warunków środowiska.
Np. jesli szybko zmieni się temperatura otoczenia, młode komórki umrą
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T15:39:44+01:00
Ponieważ organizmy rozmnażające się bezpłciowo pobierają wszystkie cechy od komórki macierzystej żyjącej tylko w jednym środowisku, a organizmy rozmnażające się płciowo różnią się od siebie i wymieniają między sobą materiał genetyczny.
2009-11-23T16:05:03+01:00
Poniewaz osobniki rozmnazajace sie bezpluciowo dziedzicza wszystkie cechy od jednego tylko rodzica, a osobniki rozmnazajacy sie pluciowo dziedzicza cechy od obojga rodzicow i latwiej im sie przystosowac oraz latwiej zachodza mutacje