Odpowiedzi

2009-11-23T16:14:07+01:00
M KOH = 39 u + 1 u +16 u = 56 u


% objętościowych tlenu = 16/56 • 100 % = 28,8%
% objętościowych wodoru = 1/56 • 100% = 1,8%
% objętościowych potasu = 39/56 • 100% = 69,4 %



edit:

tam to u góry jest źle. Masa atomu tlenu to 16, a nie 12.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T16:28:44+01:00
M KOH = 39u + 16u +1u = 56u

% tlenu = 16:56 • 100 % = 28,57%
% wodoru = 1:56 • 100% = 1,79%
% potasu = 39:56 • 100% = 69,64 %


p.s - W poprzednim zadaniu było błędne zaokrąglenie
3 5 3