Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T15:49:11+01:00
Pole równoległoboku =a*h
P=12*6
P=72cm²
My mamy obliczyć druga wysokość która spada na bok o dlugosci 10cm:
P=10*h
72=10*h
h=72/10
h=7,2cm

Druga wysokość tego równoległoboku ma 7,2cm.
2009-11-23T15:50:37+01:00
Boki:
a = 10cm
b = 12 cm
h (wysokość, która w tym przypadku spada na bok b) = 6cm
h2 = ?

P = a x h = 12cm x 6cm = 72cm

P = b x h2
72cm = 10cm x h2
10cm x h2 = 72 cm / :10cm
h2= 72cm : 10cm
h2=7,2cm

Odp. Druga wysokość tego równoległoboku ma 7,2cm.
2009-11-23T15:52:05+01:00
P=a*h
a-bok rownolegloboku
h- wysokosc opuszczona na ten bok
h1-krotsza wysokosc(podana)
h2-szukana wysokosc
a1-dluzszy bok (12cm)
a2-krotszy bok (10cm)
P=a1*h1 P=a2*h2
P=12cm*6cm=72cm2
P=10cm*h2
72=10h2 /10
h2=7,2 [cm]

Odpowiedz:Druga wysokosc wynosi 7,2cm.