W podanych zdaniach złożonych wstaw brakujące przcinki. Następnie przekształć zdania złożone w pojedyńcze. W przekształconych zdaniach podkreśl dopełnienie wraz z wyrazami określającymi.


a) Zastanówmy się nad tym jaka jest wymowa tego utworu.
b) Jestem przekonany że to nie była twoja wina.
c) Aga marzy o tym żeby wyjechać do Grecji.
d) Monika obiecała że się poprawi.
e) Nie przyzwyczajaj się do tego że żyjesz w luksusie.
f) Myślę o tym jak rozwiązać nasz problem.
g) Przypomnij sobie jaki jest jego adres.

Tyle. Mam nadzieje, że pomożecie. Oczywiście na pierwszą część zad umiem odp, ale na reszte nie. Będe wdzięczna jak pomożece.

2

Odpowiedzi

2009-11-23T15:56:57+01:00
A) Zastanówmy sie nad tym, jaka jest wymowa tego utworu.
b) Jestem przekonany, że to nie byla twoja wina.
c) Aga marzy o tym, zeby wyjechac do Grecji.
d) Monika obiecala, ze sie poprawi.
e) Nie przyzwyczajaj sie do tego, ze zyjesz w luksusie.
f) Mysle o tym, jak rozwiazac nasz problem.
g) Przypomnij sobie, jaki jest jego adres.

Sorry, ze tylko przecinki, ale wiecej nie wiem ;/
66 4 66
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T16:12:53+01:00
A) Zastanówmy się nad tym, jaka jest wymowa tego utworu.
b) Jestem przekonany, że to nie była twoja wina.
c) Aga marzy o tym, żeby wyjechać do Grecji.
d) Monika obiecała, że się poprawi.
e) Nie przyzwyczajaj się do tego, że żyjesz w luksusie.
f) Myślę o tym, jak rozwiązać nasz problem.
g) Przypomnij sobie, jaki jest jego adres.

Zdania pojedyncze :
a) Zastanówmy się, nad wymową tego utworu.
b) Jestem przekonany, że to nie twoja wina.
c) Aga marzy o wyjeździe do Grecji.
d) Monika obiecała poprawę.
e) Nie przyzwyczajaj się do życia w luksusie.
f) Myślę o rozwiązaniu naszego problemu.
g) Przypomnij sobie jego adres.

Mam nadzieje, że jest dobrze ; )
86 4 86