Pod koniec dnia w kasie byłó 466,34zł . Wszystkie banknoty i monety o nominałach większych niz 20gr stanowiły kwote 457,50zł . Oprocz tego w kasie było 17 dwudziestogroszowek , 35 dziesieciogroszowek, 24 pieciogroszowki oraz monety o nominale 2gr. Oblicz ile było dwugroszowek

3

Odpowiedzi

2009-11-23T15:57:21+01:00
466,34zl-457,50zl=8,84zl
17*0,2+35*0,1+24*0,05=8,1
8,84-8,1=0,74
0,74/0,02=37

Odpowiedz: Dwugroszowek bylo 37.
1 5 1
2009-11-23T16:01:31+01:00
17×20=340
35×10=350
24×5=120

340+350+120=810
810 gr = 8,10 zl

466,34-457,50=8,84
8,84-8,10=0,74
74:2=37

Bylo 37 monet dwugroszowych
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T16:04:50+01:00
Od kasy trzeba odjąć tą kwotę którą tworzyły banknoty i nominały o wartości większej niż dwadzieścia groszy, gdyż one nas nie interesują, interesuje nas za to ilość monet o nominale dwóch groszy a więc:
466,34zł - 457,50zł = 8,84 zł
Zostało nam 8,84 zł dalej musimy odrzucić kwotę które tworzą pozostałe nominały a więc:
17*0,20zł=3,4zł
35*0,10zł=3,5zł
24*0,05= 1,2zł
czyli sumujemy powyższe wartości i odejmujemy od 8,84zł:
8,84-8,1=0,74zł
pytanie ile zostało dwugroszówek? Jest to pozostała kwota podzielona przez nominał monety czyli dwa grosze:
74gr:2gr=37
odp. Monet o nominale dwa grosze w kasie było 37.