Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T15:55:07+01:00
1138r. testament bolelsława krzywoustego
1241r. bitwa pod legnicą
1226r. sprowadzenie krzyżaków do polski, zjazd w Gąsawie
1364r. utworzenie Akademii Krakowskiej
1370r. śmierć Kaziemierza Wielkiego
1466r. koniec wojny 13 letniej, powrót pomorza do polski
2 2 2
2009-11-23T16:00:20+01:00
1138-polska została podzielona na dzielnice, bolesław krzywousty ustanawia swój testament
1241-bitwa pod legnicą
1226-konrad mazowiecki sprowadza krzyżaków do polski
1364-zjazd w krakowie, utworzenie uniwersytetu krakowskiego
1370-śmierć kazimierza wielkiego
1466-pokój toruński
1 2 1
2009-11-23T16:03:40+01:00
1138r- tak zwany testament Bolesława Krzywoustego-poczatek podziału dzielnicowego Polski.
1241r-świat (śmierc wielkiego chana Ugedeja)
Polska (Najazd mongołów na ziemie polskie. Bitwa pod Legnicą.

1226r-Kondrad Mazowiecki sprowadził Krzyżaków do Polski.

1364r-Ufundowanie przez Kazimierza Wielkiego uniwerstytetu w Krakowie.

1370r-Ludwik Węgierski królem Polski.

1466r- drugi pokój toruński.
1 1 1