A)Pani Gabrysia przygotowała na święta Bożego Narodzenia 20 różnych potraw,w tym 12 wigilijnych.Wyraź w procentach,jaka część wszystkich potraw nie została podana na wigilię.

b)W wigilii uczestniczyły 22 osoby,w tym 8 dzieci.O ile procent więcej było dorosłych niż dzieci?

c)Po kolacji wigilijnej goście zaśpiewali 15 kolęd.Tylko w 20% kolęd zaśpiewano więcej niż 2 zwrotki.W ilu kolędach zaśpiewano co najwyżej dwie zwrotki?

d)Dzieci otrzymały łącznie 24 prezenty i było to 60% wszystkich gwiazdkowych prezentów.Ile było wszystkich prezentów?

e)Bombki na choince były tylko w dwóch kolorach-czerwonym i złotym.Bombek czerwonych było 40,a złotych o 30% więcej.Ile bombek wisiało na choince?


Proszę o szybką odpowiedź!

3

Odpowiedzi

2009-11-23T16:06:20+01:00
A)
8/20 * 100% = 800/20 = 40 %
b)
22-8 = 14
14/8 * 100% = 1400/8 = 175%
c)
100%- 20%= 80%
d)
24prezenty = 60%
4 prezenty = 10 %
czyli 40 prezentów to 100%
e)
czerwone = 40
40 * 30% = 40 *30/100 = 1200/100= 12
40 +12 = 52 - bombki złote
40 +52= 92 = ilość wszystkich bombek
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T16:10:58+01:00
A)20-12=8 8/20×100%=40% odp. p.gabrysia nie podała 40% wszystkich potraw
b) 22-8= 14
dorosli
14/22×100%=63,636364%≈64%
dzieci
8/22×100%=36,363636%≈36%
64%-36%=28%
odp. doroslych bylo wiecej o 28 %

c) 100%- 20%= 80%
80% z liczby 15
15/100%× 80%=12
odp. co najwyzej dwie zwrotki zaspiewano w 12 koledach.
ja bym to tak zrobila :)
2009-11-23T16:13:35+01:00
A) 8/20=40%

b) 14/8=175%

c) 80% z 15=12

d) 24/0.6= 40

e) 230%z40=92
4 5 4