Odpowiedzi

2009-11-23T16:07:55+01:00
Mam tylko na 2

1/22
Ściana komórkowa
błona komórkowa
substancja jądrowa
rzęski

2/22
otoczka śluzowa
ściana komórkowa
białka "termostabilne"
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T16:51:40+01:00
1/22
ochrania wnętrze komórki-ściana komórkowa
odpowiada za transport substancji-błona komórkowa
odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie komówki.(pełni funkcję jądra komórkowego)-substancja jądrowa
umożliwiają poruszanie się-rzęska
2/22
Wypisz cechy bakterii, które pozwalają im na zasiedlanie podanych środowisk życia.
skóra, drobiny kurzu, różne przedmioty, mikroskopijne rozmiay, są lekkie, mają zdolność ruchu,
wnętrze organizmu mikroskopijne rozmiary, zdolność ruchu, oddychanie beztlenowe
gorące źródła przystosowują się do każdej temperatury
3/22
Proces oddychania dostarcza bakteriom energii niezbędnej do życia. Jako jedne z nielicznych mogą one oddychać zarówno tlenowo jak i beztlenowo. Fermentcja polega na rozkładzie substancji organicznych bez udziału tlenu. Bakterie oddychające w ten sposób są przez człowieka wykorzystywane na przykład do produkcji serów, kefirów i jogurtów. Ze względu na sposób odżywiania bakterie dzielą się na samożywne i cudzożywne. Bakterie cudzożywne czerpią pokarm z rozkładu szczątków organizmów lub jak bakterie chorobotwórcze, żyjąc kosztem innych organizów, wywołują choroby. Natomiast bakterie, które wytwarzają związki organiczne z udziałem energii słonecznej, przeprowadzają fotosyntezę.
4/23
Bakterie
cudzożywne i samożywne
pasożyty saprofity symbionty
5/23
przewód pokarmowy zwierząt roślinożernych:
-pomagają w rozkładzie cellulozy
-dostarczają witamin
jelita człowieka:
-wspomagają trawienie
-dostarczają witamin z grupy B
6/23
Kapsyd jest otoczką białkową wirusów
7/23
pałeczka okrężnicy-wytwarza witaminy
Hiv-wywołuje Aids
laseczka jadu kiełbasianego-wytwarza toksyny
salmonella-powoduje masowe zatrucia pokarmowe.
9 5 9