Odpowiedzi

2009-11-23T16:15:29+01:00
Zad.9
godziny - 30⁰
2,5 godz 75⁰
5 min - 0,5⁰

zad.10
-11.00 - 30⁰
- 10.00 - 60⁰
- 10.30 - 120⁰
-6.00 - 180⁰
;**
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T16:23:33+01:00
Wskazówka obracając się o godzine wykonuje obrót o 30stopni
360 stopni :12h=30stopni
czyli obracając się o 1h wykonje ruch o 30 stopni
obracając się o 2,5h wykonuje ruch o 75 stopni
30 stopni razy 2,5h= 75 stopni
wykonując ruch o minute
dzielimy 30stopni (ruch wskazówki o godz) na 60 min (tyle min ma godz)
30stopni : 60= 0,5stopni
o tyle obraca sie wskazówka godzinowa w ciągu minuty
czyli 5min razy 0,5stopnia=2,5stopnia
o 11:00 30 stopni
10:00 90 stopni
6:00 180 stopni
10:30 tworzą 120 stopni
6 4 6