Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-18T17:22:06+02:00
X-ilość książek na 1 półce

x*5=(x+6)*3
5x=3x+18
2x=18
x=9
4 5 4
2009-05-18T17:23:13+02:00
X ilość książek na półce, (przy 5 półkach)

5x=3*(x+6)
5x=3x+18
2x=18
x=9

ile książek ma Hanka? 5*9=45
2009-05-18T17:23:14+02:00
X- książki na półce
5x=3(x+6)
5x=3x+18 /-3x
2x=18 /:2
x=9
5 × 9 = 45 (bo jest pięć regałów po p książek
odp.: Hania ma 45 książek
2009-05-18T17:23:56+02:00
X - ilość książek na każdej półce
5x - wszystkie książki
3×(x+6) - wszystkie książki
5x=3×(x+6)
5x=3x+18
2x=18
x=9
5×9=45
Hanka ma 45 książek.