Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T16:24:44+01:00
30% = 30/100 = 3/10 = 0,3

a) równą 30% liczby x
0,3x

b) o 30% większą od x
x+0,3x = 1,3x

c) o 30% mniejszą od x
x-0,3x = 0,7x

d) o 130% większa od x
x+1,3x = 2,3x
14 4 14
2009-11-23T16:24:49+01:00
2009-11-23T16:26:19+01:00
A) Rowna 30%=0,3, czyli interesuje Cię:
0,3x

b) O 30% większa od x, czyli x i jeszcze 0,3x.
0,3x + x = 1,3x

c) O 30% mniejsza od x, czyli x bez 0,3x:
x-0,3x = 0,7x

d) O 130% wieksza od x, czyli x i większe o 1,3x;
x + 1,3x = 2,3x
5 5 5