Odpowiedzi

2009-11-23T16:30:09+01:00
Kwaśny deszcz - opad atmosferyczny o niskim pH. Możesz próbować wody(na serio).Możesz obserwować wzrosty temperatury(efekt cieplarniany). Możesz wieszać woreczki z mchem 3metry nad ziemią. Możesz obserwować porosty ich Specjalna skala porostowa pozwala na podstawie składu gatunkowego porostów określić stopień zanieczyszczenia atmosfery.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T16:36:35+01:00
Nad miastem (z lotu ptaka) widać ciężką mgłę - smog.(Od 150 lat w dużych miastach jest mnóstwo szkodliwego dymu. W Anglii powstawała nawet tzw. zupa grochowa. Były to żółte mgły które zmniejszały widzialność nawet do 5m.)
Porosty są biowskaźnikami powietrza nie rosną w miastach zaś w lesie jest ich pełno gdyż nie lubią one zanieczyszczonego powietrza.
Zanieczyszczenie możemy zobaczyć z kopcących kominów domów i innych budynków
Wybuch wulkanu powoduje naturalne zanieczyszczenie powietrza pyłem.
1 1 1