Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T16:22:58+01:00
1)Taniec związany głównie z uroczystościami pogrzebowymi, ale też z kultem płodności i odrodzenia. Powszechny w czasach pogańskich, w średniowieczu był tępiony przez Kościół. Tańce śmierci szczególnie popularne były w Hiszpanii i Szkocji. Uważa się, że do kultu śmierci nawiązywał taniec miecza, rozpowszechniony wśród plemion germańskich. Był on spotykany w północnych Niemczech jeszcze w XVIII wieku


2)Memento mori (łac. pamiętaj o śmierci) – przypomnienie, że nie można uniknąć śmierci: każdy w końcu umrze i nie można tego zmienić, ponieważ człowiek nie ma na to żadnego wpływu.
2009-11-23T16:24:51+01:00
1.Napisz co nazywamy tańcami śmierci (dance macabre)
jeden ze znanych motywów występujących w średniowieczu. Czesto przedstawiany na obrazach i ikonach sredniowiecznych. Przedstawiał kostuchę, najczesciej tańczącą oraz ludzi (czestow bogatych strojach, przepychu) Motyw ten przypominał o nieuchronnosci ludzkiego losu, że i tak wszyscy przeminiemy i umrzemy. Nie powinniśmy gromadzic doczesnych bogactw a skierowac swoja dusze ku Bogu.
2.Wyjaśnij znaczenie powedzenia memento mori .
Momento mori - pamiętaj , ze umrzesz, pamietaj o śmierci.
Sentencja ta ukazuje przemijanie ludzkiego życia i jego kruchości.