Prostamata dla klasy 6 szkoła pd
w bibliotece jest 24600książek.5%z nich to książki z których można korzystac tylko w czytelni biblioteki.pozostałe można wypożyczyc do domu.ile jest takich książek,które można wypożyczyc do domu?
zapisz wszystkie obliczenia!!
DAJE NAJ!!

3

Odpowiedzi

2009-11-23T16:33:55+01:00
1% z 24600 to 246
5% z 24600 to 1230
24600-1230= 23370
odp książek których można wypożyczyć jest 23370
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T16:33:31+01:00
X- książki których nie można wypożyczyć

24600 - 100%
x - 5%
x= (24600*5):100
x=1230
24600 - 1230 = 23370

Książek które można wypożyczyć jest 23370
2009-11-23T16:46:42+01:00
5%z24600 5%-0,05
0,05*24600=1230
24600-1230=23370

odp. Do domu można wypożyczać 23370 książek.