Odpowiedzi

2009-11-23T16:33:52+01:00
2Fe+ 3 S -> Fe2S3

11,2g fe - x g
112 - 208g

x=20,8g fe2s3
2009-11-23T16:34:21+01:00
Najpier potrzebne bedzie rownanie reakcji

2Fe + 3S -> Fe₂S₃
i interpretujemy
z 2*56g żelaza możemy otrzymać 2*56+3*32g siarczku żelaza

wiec z 11,,2g żelaza otrzymamy x

układamy proporcje:

112 g Fe -------- 208g Fe₂S₃
11,2 g Fe -------- x g Fe₂S₃

x=20,8g Fe₂S₃

wiec przy 100% wydajności z 11,2 g żelaza otrzymamy 20,8g siarczku żelaza III
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T17:00:48+01:00
2Fe+3S--->Fe2S3

mFe=56*2=112g
MFe2S3=112+32*3=208g/mol
112g---208
11,2g--x
x=20,8g

z 11,2g żelaza powstanie 20,8g siarczku