1.Jakiej odległości w rzeczywistości odpowiada 4 cm na mapie w skali 1:250000
2. W rzeczywistości jest 20 km . Skala mapy wynosi 1: 20000. Ile wynosi odcinek na mapie ?
3. 1 cm na mapie odpowiada 5 km . Jaka jest skala mapy?

Do wszystkich zadań poproszę obliczenia .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T16:38:52+01:00
1.Jakiej odległości w rzeczywistości odpowiada 4 cm na mapie w skali 1:250000
2. W rzeczywistości jest 20 km . Skala mapy wynosi 1: 20000. Ile wynosi odcinek na mapie ?
3. 1 cm na mapie odpowiada 5 km . Jaka jest skala mapy?

1. 1cm:250 000 cm
4cm: (4*250 000)
4cm na mapie to 1 000 000 cm = 10 000 m = 10 km

2. 20 km
skala 1: 20000 cm (200m = 0,2 km)
1 cm to 0,2 km
x cm to 20 km
x=20 / 0,2
x=100cm=1m

3. 1cm : 5km (5 000 000 cm)
1:5000000
2009-11-23T16:44:07+01:00
Zad 1 i 2 w załączniku:)

zad. 3
1cm - 5km
1cm - 5000m
1cm - 500000m
Skala mapy: 1:500000
2009-11-23T16:48:51+01:00
1.
1:250000 skreślasz zera i wycodzi ci że 1cm : 2500m czyli 2,5km
więc 4 razy 2,5km = 10km
2.
1:20000 więc 1cm to 200 m
20km = 20000m
20000m podzielić na 200m = 100cm
na mapie ta odległośc wynosi 100cm
3.
1cm : 5km wiec 1cm : 500000cm wiec skala mapy to 1:500000