Jezioro Śniardwy ma powierznię 10660ha, a Morze Kaspijskie ma powierznię 371000km2. Ile razy większe jest Morze Kaspijskie od Jeziora Śniadawy ?

W opakowaniu znajduje się 50 drażetek witaminy C, a każda waży 0,1g . Ile opokowań mozna wypełnic zapasem drażetek o wadze 1 t ?

3

Odpowiedzi

2009-11-23T16:45:48+01:00
1.10660ha=106,6km2
Rożnica= 371000km2-106,6km2= 370893,4km2
ile razy!=371000km2/106,6km2=3480,3 razy.
Odp. Może Kaspijskie jest większe od Jeziora Śniardwy o 3480,3 razy.

2.
1 opakowanie= 50x0,1=5g
1t=1000000g
1000000g/5g=200000opakowań.
Odp. Można zapełnić 200000 opakowań.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T16:47:40+01:00
W opakowaniu mamy 50 drażetek o wadze 0,1g czyli wszystkie drażetki w jednym opakowaniu ważą 5g. Cała sztuka polega na zamienieniu jednej tony na gramy lub odwrotnie jednak łatwiej jest z większej jednostki na mniejsza a wiec:
1 tona to 1000kg
a 1 kg to 1000g
a wiec 1(tona) = 1000(kilogramy jako ilość) * 1000(g - waga jednego kg wyrażona w g)= 1 000 000 g
Teraz należy tylko podzielić zapas tabletek wyrażoną w gramach przez wagę jednego opakowania i otrzymamy ilość opakowań:
1 000 000:5=200 000
odp. 200 tyś. Opakowań można wypełnić drażetkami.



Ile razy większe jest Morze Kaspijskie od Jeziora Śniadawy? wystarczy podzielić przez siebie dane pola powierzchni, i co jeszcze trzeba zrobić? zamienić jednostki na jednakowe obojętnie na jakie gdyż przydzieleniu one i tak się redukują a więc:
1km²=100ha a wiec
Morze Kaspijskie: 371000 * 100= 37 100 000 ha
teraz dzielimy(pola pow.) Morze Kaspijskie przez Jezioro Śniardwy:
37 100 000/10660= 3480
odp. Morze kaspijskie jest większe o 3480 razy od jeziora śniardwy.
31 4 31
2009-11-23T16:51:11+01:00
Zad1
Śniardwy 10660ha=106600000m2
Morze Kaspijskie 371000km2=371000000000m2

371000000000m2:106600000m2=3480,3= 3480razy
Od Morze Kaspijskie jest 3480razy większe od Jeziora Śniardwego

zad2
jedno opakowanie - 50 drażetek
jedna drażetka waży 0,1g
tona=1000kg=1000000g
1000000g:0,1g=10000000drażetek
10000000:50=200000opakowań
Odp.Potrzeba 200000 opakowań.

4 2 4