1.Wpisz literę P, jeśli uważasz ze zdanie jest prawdziwe,lub literę F jesli zdanie jest fałszywe
a)skrzela służa do wymiany gazowej w środowisku wodnym
b)Główną funkcją płuc jest trainsport gazów oddcechowych oraz oczyszczanie powietrza
c)oddychanie zachodzi w każdej żywej komórce
d)podczas procesu oddychania jest zużywana energia
e)fermentacja to rodzaj odżywiania
f)w procesie oddychania jest zużywany tlen,a wytwarzany dwutlenek węgla>

2.Jakie substancje są potrzebne do oddychania komórkowego?
a)woda
b)tlen
c)związki organiczne
d)Dwutlenek węgla

Bardzo proszę o napisanie odpowiedzi. Sprośród nich wybiorę najlepszą

3

Odpowiedzi

2009-11-23T16:45:56+01:00
A) F.
b)P.
c)F.
d)P.
e)F.

2. b.
3 3 3
2009-11-23T16:47:04+01:00
1.
a. F
b. F
c. P
d. P
e. F ?
f. P

2.
b
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T16:58:03+01:00
Zad 1
a-prawda np ryby.
b-fałsz- płuca nie są filtrem powietrza.
c-prawda- w aparacie szparkowym
d-prawda- przy spalaniu cukrów
e-fałsz- rodzaj oddychania
f-prawda. tlen razem z cukrem daje dwutlenek węgla i wode.

zad 2
a, b, d

bo tlen razem z cukrem daje dwutlenek węgla i wode.


Pozdrawiam. !!!
:)
:*
3 5 3