Mam napisać funkcję, która pokaże, kto dostał jaką ocenę (program Excel)
Punktacja
poniżej 30 -2
31-40 - 3
41-50 - 4
51-60 - 5
Ja zrobiłam tak:
=JEŻELI(B4<=30;"2";JEŻELI(B4>=31;"3";JEŻELI(B4<=40;"3";JEŻELI(B4>=41;"4";JEŻELI(B4<=50;"4";JEŻELI(B4>=51;"5";JEŻELI(B4<60;"5")))))))
Próbowałam też tak
=JEŻELI(B6<30;"2";JEŻELI(B6>=31;"3";JEŻELI(B6>=41;"4";JEŻELI(B6>51;"5"))))
I mi pokazuje złą ocenę, proszę o poprawkę, szybko to na spr w czwartek!!

2

Odpowiedzi

2009-11-23T17:26:02+01:00
W zasadzie oba są PRAWIE dobrze ;)
Spróbuj tak
=JEŻELI($B6<30;"2";JEŻELI($B6<31;"3";JEŻELI($B6<41;"4";JEŻELI($B6<61;"5"))))

O ile dobrze się domyślam pierwsza ocena pokazywała się dobrze ale po przeciągnięciu reguły było już źle. Znaczek dolara adresuje na sztywno kolumnę B natomiast wiersze mogą się zmieniać.
Poza tym staraj się jak najprościej i w jeden sposób deklarować warunki.
PS dodaj warunek dla ndst ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T21:18:39+01:00
=JEŻELI(B4>=51;"5";JEŻELI(B4>=41;"4";JEŻELI(B4>=31;"3";JEŻELI(B4<=30;"2"))))