Odpowiedzi

2009-11-23T17:01:04+01:00
A)
przekątna-d
d=a√2
d=4
a√2=4/√2
a=4/√2 × √2/√2
a=4√2/2
a=2√2
P=2√2 ×2√2=4√4= 4×2=8
b)
P=50cm
a=√50=√25×2 =5√2
przekątna-d
d=a√2
d=5√2 x√2
d=10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T17:09:13+01:00
A) d-przekątna d=c(po prostu zamieniam literki )
d-4cm
z twierdz. pitagorasa
a2(kwadrat)+b2=c2
ponieważ w kwadracie przyprostokątne są takie same więc
a2+a2=c2
2a2=c2
2a2=4(2)
2a2=16 :2
a2=8
a=√8
pole kwadratu a*a
pole kwadraty √8*√8=8(cm2)


B)pole kwadratu 50 cm
bok a- √50
wzór na przekątną kwadratu a√2
przekątna to √50*√2=√100=10