Dana jest funkcja:y=-6x-4
a.oblicz dla jakiego argumentu wartość tej funkcji wynosi 10.
b.sprawdź czy punkt (-3,8) należy do wykresu tej funkcji
c.znajdź wzór funkcji,której wykres jest równoległy do danej i przechodzi przez punkt (1,0)
Obiecuje dać najlepszą,ale prosze o pomoc.

2

Odpowiedzi

2009-11-23T17:13:32+01:00
Dana jest funkcja:y=-6x-4
a.oblicz dla jakiego argumentu wartość tej funkcji wynosi 10.
b.sprawdź czy punkt (-3,8) należy do wykresu tej funkcji
c.znajdź wzór funkcji,której wykres jest równoległy do danej i przechodzi przez punkt (1,0)

a. 10=-6x-4
14=-6x|:6
x=-7/3
b. (-3,8)
y=-6x-4
8=-6*(-3)-4
8=18-4
8 nie równa się 14
Punkt nie należy do wykresu

1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T17:20:23+01:00
A)

y= -6x-4
10=-6x-4
x=-14/6
x=-7/3
b)

y=8
x=-3
więc
8=-6*(-3)-4
prawa strona równa sie 14 więc ten pkt nie należy do tej funkcji

c)

prosta równoległa:

y=1/6x-b
0=1/6*1-b
b=1/6
więc:

y=1/6x-1/6
1 5 1