Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T17:05:10+01:00
Pole kwadratu to a²
Pole prostokąta (a-1)(a+1)=a²+a-a-1=a²-1

Większe jest pole kwadratu.
2009-11-23T17:05:19+01:00
Kwadrat- P=a²
prostokąt - P=(a-1)(a+1)=a² + a - a -1=a²-1
a²>a²-1
czyli kwadrat ma większe pole
  • Aniq
  • Rozwiązujący
2009-11-23T17:10:20+01:00
Rozwiązanie:
a - bok kwadratu
Pkw= a²

b=a-1 - jeden bok prostokąta
c=a+1 - drugi bok prostokąta

a więc pole prostokąta wynosi
Ppr=b×c
P=(a-1)×(a+1)=a²-a+a-1=a²-1

Pkw>Ppr
Odp. Pole kwadratu jest większe od pola prostokąta