Odpowiedzi

2009-11-23T17:21:04+01:00
Pewne ci chodzi o dobieranie wspolczynnikow
wiec...
z prawej i lewej strony musi buc po tyle samo pierwiastkow jesli jest
C4H10 + O2 --->CO2 + H2O
najpierw dobiera sie wegiel
C4H10 + O2 --->4CO2 + H2O z jednej i drugiej strony wegiel ma cztery
pozniej wodor
C4H10 + O2 --->4CO2 + 5H2O bo H z lewej ma 10 wiec H z prawej 5*2=10
i na koncu tlen
C4H10 + 7.5O2 --->4CO2 + 5H2O trzeba policzyc ile jest O po prawej(4*2+5=13) i uzupelnic w lewej bo brakuje 7.5* 2=13

jesli gdzies wychodzi ulamek mnozymy razy 2
2 C4 H10 + 13 O2 ---> 8 CO2 + 10 H2O
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T17:28:45+01:00
Posłuchaj przy robieniu takich oraz innych równań przyjmuje się jedną zasadę ( MUSI BYĆ PO TYLE SAMO ATOMÓW PIERWIASTKÓW PO OBU STRONACH ---> TEJ STRZAŁKI ) >>Tzn. np. po : 10 węgla, 5 tlenu , 3 wodoru ( ten przykład nie jest do twego przykładu ) >> ( NAJPIERW DOBIERA SIE METALE ALBO U CIEBIE WĘGIEL POTEM WODÓR A NA KOŃCU TLEN '' jeżeli wychodzi ułamek mnożymy razy 2) albo jeżeli masz: 2H₂O TO WTEDY MASZ 4 atomy wodoru >> ponieważ ta duża liczba jest mnożona z ta małą i wychodzi ilość pierwiastków.... Rozumiesz?? mam nadzieje ze nie pomieszałem jeżeli chcesz abym jeszcze raz ci to wytłumaczył to moje gg jest w profilu pozdro :)