Odpowiedzi

2009-11-23T17:15:58+01:00
Http://biblia.wiara.pl/wydruk.php?grupa=6&cr=2&kolej=0&art=1117216170&dzi=1116957979&katg= tu poszukaj
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T17:16:58+01:00
Tu masz linki :)
http://www.trudne.pl/zadanie/17264/?i-ksiega-machabejska-streszczenie/
http://www.ksiazki.metallyrics.pl/lektura/29/46.html
4 2 4
2009-11-23T18:46:14+01:00
Pierwsza Księga Machabejska - księga historyczna zaliczana do deuterokanonicznych ksiąg Starego Testamentu przez Kościół katolicki i prawosławny. Wyznawcy judaizmu i Kościoły protestanckie odrzucają jej kanoniczność, zaliczając 1. Księgę Machabejską do utworów apokryficznych, aczkolwiek w porównaniu z innymi apokryfami jest przez te wyznania wysoko ceniona jako źródło historyczne. Na użyteczność 1 Księgi Machabejskiej pod względem historycznym jako pierwszy zwrócił uwagę Józef Flawiusz.

Księga opowiada o powstaniu machabejskim w Palestynie w okresie hellenistycznym za panowania Antiocha IV Epifanesa. Powstanie to wynikło nie tyle z przyczyn politycznych, co religijnych: Epifanes zabronił bowiem Żydom wyznawać ich religię i prześladował tych, którzy według jej zasad żyli. Głównymi bohaterami księgi są trzej bracia: Juda Machabeusz, Jonatan i Szymon. Mowa jest tu również o wydarzeniach związanych z ustanowieniem święta Chanukka.
5 3 5