Opis parku Karkonowskiego PILNE!!!!
- rok powstania parku,
- powierzchnia parku,
- chronione rośliny i zwierzęta,
- w której części Polski jest położony,
- co jest w herbie parku,
- i rodzaj gleby i terenu.
:0 proszę o szybką odpowiedź Pliss :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T18:21:41+01:00
Karkonoski Park Narodowy, utworzony 16 stycznia 1959 r., jest jednym z 23 parków narodowych na terenie Polski.
Park znajduje się w południowo-zachodniej części kraju przy granicy państwowej z Czechami. Obejmuje 5 575 ha, w tym 1 718 ha w rezerwatach ochrony ścisłej. W jego skład wchodzą dwie enklawy na Pogórzu Karkonoskim: góra Chojnik oraz wodospad Szklarki.
W Parku występuje ponad tysiąc gatunków roślin oraz wiele gatunków zwierząt leśnych (ok. 40 gatunków ssaków, m. in. bobry, sarny, lisy oraz 16 gatunków nietoperzy). Ciekawostką Parku jest muflon introdukowany na początku XX wieku z Korsyki. Ponadto żyje tu 90 gatunków ptaków, między innymi włochatka, sóweczka, cietrzew, głuszec, drozd obrożny, płochacz halny. W parku ochronie podlegają najcenniejsze przyrodniczo i najpiękniejsze krajobrazowo tereny: torfowiska wysokie, zarośla kosówki, gołoborza, kotły polodowcowe - wypełnione niekiedy stawami, zbiorowiska traworośli, ziołorośli, borówczysk.
2 5 2
2009-11-23T18:27:42+01:00
Park Karkonowski został utworzony 16 stycznia 1959 r. Obejmuje on 5 575 ha.
Zwierzęta chronione:włochatka, sóweczka, cietrzew, głuszec, drozd obrożny, płochacz halny.Park znajduje się w południowo-zachodniej części kraju przy granicy z Czechami.
2 2 2