Odpowiedzi

2009-11-23T17:26:17+01:00
1.korozja metali jest to proces stopniowego niszczenia zachodzący na powierzchni metali .
2. sposoby zapobiegania korozji:
-malowanie farbami lub lakierami,
-nanoszenie tak zwanych powłok ochronnych (tlenki: glinu niklu chromu cynku).
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • K6G3
  • Rozwiązujący
2009-11-23T17:29:26+01:00
1. Korozja- jest to niszczenie metali lub ich stopów pod wpływem tlenu znajdującego się w powietrzu , czynników atmosferycznych, oraz niektórych związków chemicznych (roztworów kwasu, zasad, soli).
2. Tylko metale szlachetne są odporne na korozję np:. stal nierdzewna jest kwasoodporna. Dodatek niklu do chromu do żelaza, krzemu do glinu, glinu do cynku umożliwia uzyskanie stopów odpornych na korozję.
3. Zanieczyszczenie powietrza - występowanie w atmosferze różnych substancji w takiej koncentracji i przez tak długi czas, że prowadzi do szkodliwych konsekwencji dla zdrowia lub samopoczucia ludzi, dla organizmów żywych albo do uszkodzeń obiektów nieożywionych (np. przez korozję).
1 5 1