Odpowiedzi

2009-11-23T17:30:23+01:00
Wzór na pole równoległoboku: P=ah
Po przekształceniu: p:h = a

P=36cm²
h=3cm i 4 cm
a=?
b=?

a=36:3=12cm
36:12=3cm
Obw. = 12*2+3*2=24+6=30

Odp: obwód wynosi 30cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T17:33:53+01:00
P = a * h
a = P : h


________4________
|
|3
|



36 : 3 = 12

mamy górę i dół

teraz se obrazek obróć o 90 stopni ( boki są teraz podstawami )

36 : 4 = 9

odp : 9x2 + 12x2 = 42 cm