Odpowiedzi

2009-11-23T17:32:00+01:00
Ewangelisci (jan, marek, lukasz i mateusz) piszac pismow siwete byli napelnieni duchem swietym, tzn. ich umyslem kierowala moc ducha swietego dlatego pisali to co glosil jezus. w imie boze chcieli wszystkim glosic jezusa i jego nauke ktora glosil. przekazli wszystkim ludziom w pismie swietym wszystkie zasady jakimi mamy sie kierowac w zyciu aby byc zbawionym. mimo zasad bog poprzez ducha swietgo daje nam wolna wole i prawo wyboru dobra lub zla.
2 5 2
2009-11-23T17:31:48+01:00
Księgi biblijne w sposób pewny, wiernie i bez błędu uczą prawdy, jaka z woli Bożej miała być przez Pismo Święte utrwalona dla naszego zbawienia”. Potwierdzają to słowa św. Pawła z Listu do Tymoteusza: „Wszelkie Pismo, od Boga natchnione [jest] i pożyteczne do nauczania, do przekonywania, do poprawiania, do kształcenia w sprawiedliwości — aby człowiek Boży był doskonały, przysposobiony do każdego dobrego czynu”
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T17:51:37+01:00
Jest pisane pod dyktandem Ducha Świętego.
Mamy na to wiele dowodów m.in. w 53 Rozdziale Księgi Izajasza mamy opisany dokladny opis śmierci Chrystusa. Wszystkie elementy się zgadzają, więc osoba to pisząca nie mogla wiedzieć co się stanie sama z siebie. Musiala coś lub ktoś na nią zstąpić a w religii chrześcijańskiej byl to Duch Święty.
1 5 1