Kotlina Kongo

1. Wymień grupy ludności rasy czarnej, zamieszkujące las równikowy w Kotlinie Konga.

2. Opisz, jak człowiek wykorzystuje zasoby lasu równikowego.

3.Wyjaśnij termin: Uprawy plantacyjne

4. Wyjaśnij, dlaczego na terenach Kotliny Konga nie hoduje się bydła.




Z góry bardzo dziękuję.
Jeżeli napiszecie to uratujecie mi życie :)
Nie mam dużo punktów i za to przepraszam :(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T17:39:39+01:00
1. Ludy Bantu ok 80%, 5% ludy nilockie, Pigmeje, Ubangi i in., łącznie ok. 200 plemion; 700 tys. uchodźców wewn., nadto wg UNCHR – 1,7 mln uciekinierów z Rwandy, 210 tys. z Angoli, 110 tys. z Sudanu, 91 tys. z Burundi i Ugandy
2. Liczne kwiaty, liście i jadalne owoce przyciągają ptaki i owady. W lesie równikowym jest ich ogromna różnorodność. Rosną tu m.in. drzewa chlebowe oraz mahonie, dostarczające szlachetnego drewna.
3. Na dużym terenie uprawa jednego gatunku roślin
4. Hodowla zwierząt utrudniona jest ze względu na występowanie muchy tse-tse a mucha tse-tse to rodzaj owadów zaliczany do rzędu muchówek, występujący w Afryce. Żywią się krwią ludzi i zwierząt, są niezwykle żarłoczne, potrafią jednorazowo wessać krew w ilości dwukrotnie przekraczającej ciężar ich ciała. Jako żywiciele pośredni świdrowców przyczyniają się do roznoszenia groźnych chorób, m.in. śpiączki afrykańskiej i nagany.
43 4 43
2009-11-23T19:35:31+01:00
Uprawy plantacyjne to obszar na którym uprawia się jeden rodzaj jakiś upraw.Człowiek wykorzystuje drewno surowce które znajdują się w ziemi
31 3 31