Napisz definicje wyrazów według podanego wzoru.
wycinanka - to co ktoś stworzył, wycinając.
kurpiowska- mająca cechy charakterystyczne dla regionu Kurpie.

gwiazdeczka -
tasiemka -
niszczenie -
kogucia -
zżółkłe -
uciąć -

Do podanych wyrazów dopisz odpowiednie wyrazy podstawowe lub pochodne.

...-kurka
...-piórko
...-pomyśleć
...-afrykański
...-marsjański
...-las
...-kazać
...-papier
...-Europa
...-Gdańsk

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T17:39:29+01:00
Gwiazdeczka - mała gwiazda
tasiemka - mała taśma
niszczenie - wykonuje to ktoś, kto niszczy
kogucia - coś pochodzącego od koguta
zżółkłe - coś co stało się żółte
uciąć - skończyć coś ciąć

kura - kurka
pióro - piórko
myśleć - pomyśleć
Afryka - afrykański
Mars - marsjański
las - leśny
kazać - rozkazać
papier - papierek
Europa - europejski
Gdańsk - gdański

Na pewno jest dobrze, bo te same przykłady robiliśmy na lekcji ;)
29 5 29
2009-11-23T17:40:20+01:00
To 1.

gwiazdeczka - mała gwiazdka (mój poprzednik źle zrobił to zadanie, ponieważ mała gwiazda to byłoby gwiazdka, a nie gwiazdeczka).
tasiemka - mała taśma

To 2.

kura - kurka
pióro - piórko
myśleć - pomyśleć
Afryka - afrykański
Marsjanin - marsjański
leśny - las
kara - kazać
papierowy - papier
Europejski - Europa
Gdańska - Gdańsk

( my w szkole to tak robiliśmy) chyba... ; pp
5 3 5
2009-11-23T17:40:38+01:00
Gwiazdeczka-to mała gwiazda
tasiemka-zrobiona z taśmy
niszczenie-psucie różnych rzecz
kogucia-mały kogut
zżółkłe-coś zrobiło się na żółto
uciąć-odciąć coś


kura-kurka
pióro-piórko
pomysł-pomyśleć
Afryka-afrykański
marsjanin-marsjański
lasek-las
rozkaz-kazać
papierek-papier
europiejski-Europa
Gdański-Gdańsk
9 3 9