Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T17:46:26+01:00
1. EPIKA:
biografia -Ewangelie
powieść obyczajowa - dzieje patriarchów
poemat opisowy - Księga Rodzaju
kroniki, listy
zbiór praw

LIRYKA:
hymny - Hymn o Milości
psalmy - Księga Pslamów
pieśń milosna- Pieśń nas Pieśniami
tren - Lamentacje Jeremiasz

DRAMAT:
fragmenty księgi Hioba
Pieśń nas PIeśniami

2. jeśli chodzi o gatunki to są to: plaslmy, przypowieści, apokalipsa, podanie, legenda, pieśń, modlitwa...

3. Samuel, Ezdrasz, Nehemiasz, Estera, Syrach
1 5 1
2009-11-23T17:46:23+01:00
1. epika, liryka
2. listy, opowiadania, nowele, hymny, pieśni
5. Apostołowie pod natchnieniem ducha Św.
Św Paweł, Dawid (psalmista),
2009-11-23T20:50:03+01:00
1.
psalmy, pieśni, treny, listy, kazania, ewangelia,
2.
parabola, topos, alegoria, archetyp, lapidarność
3.
hiob, Samuel, Estera, Kohelet, Izajasz