Odpowiedzi

2009-11-23T17:56:26+01:00
Czynniki jednoczące greków w świecie hellenistycznym:
-architektura - style dorycki koryncki i joński
-sztuka - malarstwo wazowe : czarnofigurowe i czerwonofigurowe
rzeźba hieratyczna - statyczna symetryczna np posąg ateny
zrównoważenie ruchu, zasada kontrapostu
-kult religijny i kult zmarłych : cechy wierzeń
Politeizm, antropomorfizm, hierarchiczność
libacje - składanie ofiar za dusze zmarłych
-mity
-wyrocznie - kapłaniki przepowiadające przyszłośc
-igrzyska : harmonia między siłą duchowością i umysłem
-literatura - Safona - liryka miłosna, Hezjod-Teogonia
-Teatr - VI w pne dramat; zasada katharsis - oczyszczenia
-filozofia - cynizm, epikureizm, Sokrates, Tales, Platon
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T17:56:53+01:00
Okres hellenistyczny nastąpił po podbojach Aleksandra Macedońskiego. Kultura hellenistyczna jest to połączenie kultury greckiej z kulturą wschodu. Charakteryzowała się zamiłowaniem do otaczania się w zbytku i przepychu. Władcy swoją władzę opierali na licznych urzędnikach, kapłanach i armii. Wielu z nich uznało się za Bogów.
8 4 8